Voedingsadvies voor vrouwen in de overgang | Bianca Talens
Voedingsadvies voor vrouwen in de overgang

Voedingsadvies voor vrouwen in de overgang  

Voedingsadvies voor vrouwen in de overgang

Voedingsadvies voor vrouwen in de overgang  

Waar kan ik je mee helpen?

Advies voeding vrouwen overgang

Voedingsplan op maat

Het persoonlijk voedingsplan is een voedingsplan op maat dat wordt opgesteld aan de hand van jouw bloedwaarden en gezondheidsgegevens. Het voedingsplan is gebaseerd op Metabolic Balance® een effectief bewezen gezondheidsprogramma.
Bloedonderzoek

Bloedonderzoek

Veel aandoeningen kunnen in een vroeg stadium in het bloed worden aangetoond. Ook geeft je bloed een goede weerspiegeling van tekorten in het lichaam. Ik kan dit bloedonderzoek voor jou uitvoeren, eventueel inclusief een persoonlijk voedingsadvies

De afgelopen jaren is je gewicht beetje bij beetje toegenomen. Je bent niet iemand die haar hele leven lang heeft moeten lijnen zoals sommige van je vriendinnen. 


Maar waar de kilo’s er vroeger bij relatief minimale inspanning zo af vlogen, gaat dat na je 50ste een stuk minder makkelijk. Gezonde voeding, regelmatig sporten wat je ook doet de kilo’s blijven maar zitten.


Je omgeving zegt: maak je niet druk, je ziet er toch goed uit!

Maar als je in de spiegel kijkt ben je er niet blij mee. 

Herken je dit?

✓ Je hebt je leven prima op orde en geniet hier met volle teugen van, tegelijkertijd knaagt er iets. Je verlangt naar een 10 kilo lichtere versie van jezelf, maar een stemmetje in je hoofd zegt dat dit niet realistisch is en dat je dat nooit meer zal worden.

✓ Je weet dat je slanker kunt zijn en wilt dat ook graag, maar sinds de overgang kom je alleen maar aan. Je eet gezond, snoept weinig en drinkt genoeg water, maar wat je ook doet je gewicht blijft toenemen. Wel eten, niet eten, veel eten, weinig eten, niets helpt. Wat gaat er dan wel werken? Je wordt er zo langzamerhand radeloos van.

✓ Je beweegt voldoende, sport drie keer per week en wandelt ook nog een paar keer per week een aantal kilometers. Je zou denken dat je dan op een mooi gewicht zou blijven, maar helaas als je op de weegschaal staat word je alleen maar verdrietig. Dan denk je stel als ik niks zou doen…Er lijkt geen einde aan de gewichtstoename te komen. Het is net of je lichaam een totaal eigen leven leidt.

✓ Als je in de spiegel kijkt dan denk je bij jezelf jakkes ik zie er niet meer uit. Je lichaam is totaal ‘uit model’ geraakt, de verhoudingen zijn zoek. Je baalt ontzettend van je dikke buik, die wil je het liefst constant verbergen onder wijde kleding. Al je broeken zijn gaan knellen. Je wilt zo graag weer je platte buik terug. 

✓ Met pijn in je hart kijk je naar de mooie kleding die al jaren ongedragen in je kast hangt. Dan denk je: al zou ik weer afvallen, mijn figuur wordt nooit meer wat het geweest is, alles zakt en die vouw in mijn buik gaat echt niet meer weg. Die A-lijntjes die mij altijd zo goed stonden die kan ik vast nooit meer aan. Winkelen voor je lol is er niet meer bij; het is meer wanhopen. Eindeloos passen en dan weer gefrustreerd met lege handen naar buiten stappen. Met weemoed denk je terug aan die goede oude tijd toen alles je nog stond

Voedingsplan vrouwen overgang

Tijd voor actie

Als je er nu niets aan gaat doen en de kilo’s blijven er maar aan vliegen hoe zie je er dan over 5 jaar uit?


Je partner zegt nu wel steeds ‘joh maak je niet druk ik vind je mooi zoals je bent en je bent ook geen 20 twintig meer’, maar blijft dat wel zo? Wat ga je eraan doen voordat het de spuigaten uit gaat lopen. Loop je straks alleen nog maar in slobberkleding omdat de rest niet meer past.


Er komt een dag dat je echt klachten gaat krijgen. Hoe lang hou je dit gevecht tegen de kilo’s nog vol. Door overgewicht in de overgang loopt je ook nog eens extra risico op andere klachten zoals een te hoge bloeddruk, diabetes en gewrichtspijn. Je wilt graag gezond en vitaal oud worden, maar als je geen actie onderneemt gaat dat niet gebeuren.

Over Bianca

Mijn naam is Bianca. Mijn hele leven ben ik al bezig met mijn gewicht en gezonde voeding doordat ik o.a. een tarwe allergie heb gehad. Het werd pas echt een dingetje toen ik in de overgang kwam. Wat ik ook probeerde deze kilo’s gingen er niet meer af. Ik voelde dat er iets moest veranderen, maar hoe?


Mijn visie is dat afvallen tijdens de overgang, ondanks de hormonale schommelingen, heel goed mogelijk is. Het lichaam is tijdens deze fase op zoek naar een nieuwe balans en het is daarom belangrijk dat de voeding hierop wordt aangepast.

Alleen niet in de vorm van een (tijdelijk) dieet, maar als een nieuwe manier van leven met gezonde en gevarieerde maaltijden, beweging en voldoende rust.

null

Vrouwen menopauze: begeleiding bij voeding

Gratis ebook: 

afvallen in de overgang

Dit vind je in het ebook:


✓ Ontdek waarom krachttraining je helpt bij het afvallen.

✓ Hoe voorkom je dat je honger krijgt tijdens het afvallen?
✓ De 80/20 regel toepassen: zo doe je dat!
✓ Stress reduceren is belangrijk (juist in de overgang)

50%
Downloaden
arrow_drop_up arrow_drop_down